=D sTuPiDoT aLwAyS sTuPiDoT =)

Photobucket

Bab 1: Kenangan

 Kisah ini bermula apabila aku(Mu'iz) sedang asyik membelek buku komik yang diberikan oleh sepupu aku...Tiba-tiba aku disergah dangan suara yang cukup biasa aku dengar...

Mu'iz, kau nak awek macam mana?...tanya Fazrul dengan muka yang bersungguh-sungguh...Aku hanya berdian diri, diam seribu bahasa...Si Fazrul ini tidak boleh dilayan sangat...

Sekali lagi pertanyaan yang sama dilemparkan kepada aku tetapi kali ini Akmal pula yang menanyakan soalan itu, sekali aku hanya mampu berdiam diri sahaja, angguk pun tidak, geleng pun tidak, bak kata orang, mute terus...

Masing-masing dah tunjuk muka yang tidak puas hati dekat aku, Akmal bersuara 'kau nie bila cakap pasal perempuan jek, terus jadi macam walkman yang xde bateri, senyap jek'...aku hanya mampu berdian dan meneruskan pembacaan aku...

Bukk!! Terdorong memandang ke hadapan apabila Choon Jie dan Yeh Siang sedang bermain kapur dan salah satu kapur tersebut jatuh tepat-tepat di lubang hidung aku, komik yang aku pegang tadi ku hempaskan ke bawah...'Woi, korang tak de keje lain ke ha!'..masing-masing lari duduk kat tempat masing-masing..

aku ingatkan bila diorang dah duduk, diorang tak kan kacau aku, tetapi mentertawakan aku...'apa yang korang gelakkan tu? tak puas hati cakap ur!'...aq buat muka marah tetapi buat-buat marah.. Akmal bersuara 'padan muka kau, sape suruh diam jek bila kitaorang tanye td...

'Dah korang tanye soalan yang ntah pape, hari-hari solan yang sama...tak de masa aq nak jawab' sambil mengambil komik yang ku hempaskan tadi..'Lagi-lagi soalan yang sama, cuba korang tanye pasal addmath ke, biology ke, ad feel lar skit aq nk jwb, nie x, alahai dah bernanah telinga aku nie dengar,...

'Mana boleh macam tu' Amsyar menjerit dari luar kelas..'setiap lelaki ada menyimpan niat nak kan seorang perempuan idaman, alangkah halim budak kelas kita yang skema tu pun ad perempuan idaman, ini kan kau yang jahat..wei budak kecik pun dah pandai nak kan permaisuri raja lar, puteri raja lar...aku pelik knape kau xde awek lagi'...sambungnya lagi sambil mngurut-ngurut dagu 'kau nie rupa ada, smart plak tu, ada style, ramai perempuan nak dekat dengan kau tapi kau buat bodoh je dengan diorang..mane lar diorang tak kate yang kau nie sombong nak mampus'....'siap ada perempuan yang ayat kau lagi tapi kau tolak mentah-mentah'

Sepi 10 saat....Aku lelaki, aku ada perasaan kt perempuan tapi aku malas nak memikirkan nye 'ala, semua tu rubbish jek'

Terkejut budak-budak lelaki kelas aku mendengar perkataan 'rubbish' keluar dari mulut aku...'Mu'iz, kau tak boleh sama kan perempuan lain dengan ......

She's not my girl, n i hate her!...aku dengan pantas letak buku di ats meja dan keluar ke bilik air...Fazrul dan Amsyar mengekoriku dari belakang...kami bertiga memang kawan rapat..mereka memujuk ku supaya melupakan hal yang sudah berlalu dan kembali ke hidup yang nyata...

Dan saat ini aku teringat kan perempuan yang aku jadikan awek aku selama 2 tahun tetapi terkandas di tengah jalan....kisah nya bermula apabila...........................................

0 comments:

Post a Comment